Sebelum Aku Sampai

Berjalan di bawah hambur caya bulan

Tak hirau kabut datang memeluk lutut

Malam tak boleh genap sebelum aku sampai

Tak boleh…

Hiruk jangkrik pikuk katak

Menalu-nalu mendedah dinding malam

Langkah kaki terus menyisir

Jejak senyap yang makin ringkih

Malam tak boleh genap

Sebelum aku sampai

Tak boleh…

Sang pejalan berkompas bulan

Terus ke selatan

Menghitung desah embun

Yang luruh satusatu

Malam hampir genap

Namun tak boleh genap

Sebelum

Aku

Sampai…

Suaravaya, 24 April 2008

2 thoughts on “Sebelum Aku Sampai

Sila Urun Tutur

